marți, 2 septembrie 2008

povestea salciei plangatoare
















poza luata de aici



e o poveste despre un om, care era apasat de probleme. si omul cu pricina era asa de suparat, incat se decide sa se destainuie unui prieten.nu inainte de a-i cere sa tina secretul numai pentru el. zis si facut, omul isi spune pasul, se simte usurat si pleaca acasa zambind.
prietenul sau insa, aflandu-i secretul, incepe sa se simta impovarat. neputand sa spuna nimanui, povara creste in sufletul lui, din ce in ce mai mult. intr-un final, se hotaraste sa faca o plimbare pe malul lacului, pentru a se usura de gandurile negre.
in drumul sau, pe malul lacului, intalneste o salcie, care isi pleca ramurile in vant, leganandu-le pe unda apei. se aseaza cuminte sub copac si incepe sa ofteze greu, gandindu-se la secretul apasator. fara sa isi dea seama, incepe sa povesteasca in soapta. incet incet, isi spune tot pasul cu glas tare, nestiind ca salcia il asculta. eliberat de secret, pleaca acasa fericit.
salcia, plecand urechea la povestea trista a omului, auzind tot, incepu sa o povesteasca la randul ei vantului, lacului, pasarilor care isi faceau cuib in ramurile ei si tuturor celorlalte salcii de pe malul lacului. de atunci, la fiecare adiere a vantului, salcia isi plange povestea...
...si daca esti atent cu adevarat, cand stai sub o salcie o vei auzi si tu...

4 comentarii:

getbordea spunea...

Cand o sa mai vad o salcie o sa-mi pun degetele in urechi ca sa nu ma simt mai impovarata si eu.

kittynel spunea...

uneori iti face bine sa auzi alte povesti triste... call it sadism.. dar uneori te face sa te simti mai bine faptul ca stii ca mai sunt si altii impovarati.

Armand Niculescu spunea...

heeeeyy.... i knew that story :P nu mai stiu cum am aflat-o... :-/
>:D< salcie story hug! :D

kittynel spunea...

@armand hug back!

nici eu nu mai stiu din ce carte o stiu. stiu numai ca mi-a placut, din moment ce am tinut-o minte